Maturita-formalita??

13. dubna 2014 v 0:12 | Nina |  Zo života
Milí priatelia!
Predovšetkým sa vám chcem ospravedlniť za svoju dlhodobú neaktivitu, ktorá bola okrem iného spôsobená aj tým, že škola mi v tomto období dáva slušne zabrať. Zhrnuté do jedného slova- MATURITA.
Nie, nechcem sa sťažovať na kvantá učiva či časovú tieseň, vlastne sa nechcem sťažovať vôbec. Som nekompromisným zástancom názoru, že kto počas štvorročného štúdia na strednej škole z času na čas zablúdil pohľadom do učebníc a na hodinách venoval trochu pozornosti nielen vrabcom za oknom ale aj vyučujúcemu, nebude mať so "skúškou dospelosti" žiadne výrazné problémy.
Samozrejme, aj mňa občas prepadne nepríjemný pocit, či naozaj žiaden z predmetov nepodceňujem, no vždy samú seba nejakým spôsobom upokojím. Nepatrím medzi študentov, ktorí sa počas akademického týždňa stretnú s polovicou učív prvýkrát. Takto ďaleko by som zájsť nemohla. Ak už som sa nepripravovala zo dňa na deň (určite uznáte, že nie vždy je to možné) , tak aspoň z týždňa na týždeňÚžasný. Jednoducho, nikdy som nedovolila, aby sa učivá, knihy a poznámky na mojom stole príliš kopili.

V krátkosti ešte spomeniem písomné maturity tvoriace (pre gymnazistov, ktorí praktickú časť maturít neabsolvujú) 50% z celej maturitnej skúšky.
Starší študenti nás varovali. Vraj "písomky" nemajú nič spoločné s učivom preberaným celé štyri roky, otázky budú "odveci" a pod.
Zrejme mali z časti pravdu. Písomné matury predstavoval test a sloh zo slovenského jazyka, ďalej z cudzieho jazyka ( v mojom prípade angličtina) a pre pár zúfalcov aj z matematiky.
Keďže som si ani v predvečer písomnej maturity nepripadala nejak zvlášť vystresovaná , obávala som sa len toho, či sa to všetko na mňa nezosype až pri pohľade na test. Nestalo sa. Test bol totiž, až na niekoľko málo otázok, ktoré nekorešpondovali so stredoškolským učivom a boli preto ostro kritizované všetkými profesormi, naozaj primeraný vzhľadom k požadovaným vedomostiam maturanta.
Pri slohu bolo ťažisko stavané na tom, či žiak dodržal tému, rozsah, myšlienku a samozrejme, či ovláda gramatiku .
S cudzím jazykom sme mali trochu väčšie problémy, ktoré boli akiste spôsobené aj tým, že počas štúdia sa zmenili podmienky a my sme sa "zajazdy" dozvedeli, že musíme maturovať z ťažšej úrovne (B2). V praxi to predstavovalo skutočnosť, že žiaci, ktorí na gympel prišli s priemernými znalosťami cudzieho jazyka museli za 3 a pol roka prebrať 5 učebníc , aby sa na požadovanú úroveň dostali. Našťastie, k týmto žiakom nepatrím a na úroveň B2 som sa kľukatými cestičkami predsa len dostala.
Percentá z testov možno nebudú podľa mojich predstáv (stovečka by potešila Mlčící ), no polovicu maturity mám už za sebou, čo je pre mňa potešujúci fakt.

V nadchádzajúcich dňoch sa plánujem aktívne venovať maturitným otázkam a tiež prípravám na prijímačky. Zrejme sa znovu na čas stanem nečinnou blogerkou, no majte so mnou, prosím, strpenie .Nevinný
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama